Toegankelijkheid

De snelste weg
naar de juiste zorg

Huisregels

Zo gaan we met elkaar om in het gezondheidscentrum

Wij vinden het belangrijk dat u zich in onze gezondheidscentra zo prettig mogelijk voelt en dat iedereen respectvol met elkaar omgaat. Daarom hebben wij onderstaande huisregels opgesteld. Samen zorgen we voor een prettige omgeving. Houdt u zich aan de huisregels als u in het gezondheidscentrum komt? Bij voorbaat dank.

Afspraken in het gezondheidscentrum

Om het gezondheidscentrum een prettige omgeving te maken, vragen we u aan onderstaande afspraken te houden.

Kom op tijd

Heeft u een afspraak in het gezondheidscentrum, zorgt u dat u op tijd bent voor uw afspraak?

Neem plaats in de wachtkamer

Wanneer u een afspraak heeft, kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. Meld u bij de balie als u niet wordt opgeroepen of (te) lang moet wachten.

Toch te laat?

Bent u te laat voor uw afspraak? Meld u bij de balie om te kijken of u nog geholpen kunt worden. Is dat niet het geval? Dan maken we met u een nieuwe afspraak.

Optijd afzeggen

U kunt uw afspraak uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van uw afspraak afzeggen. Komt u niet naar de afspraak en heeft u zich niet afgemeld? Dan kunnen wij de kosten in rekening brengen. Deze kosten moet u zelf betalen en kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.

Gebruik geen mobiele telefoon

Een mobiele telefoon is vaak heel handig en nuttig. Maar het gebruik ervan kan ook overlast geven en andere mensen kunnen zich eraan storen. Daarom vragen wij u uw mobiele telefoon binnen het gezondheidscentrum niet voor telefoongesprekken te gebruiken of voor andere doeleinden waar iemand anders last van kan hebben.

Iedereen is welkom

We leven in een multiculturele samenleving. Wij verlenen zorg aan iedereen ongeacht zijn of haar (religieuze) achtergrond. Dit betekent ook dat discriminatie op geloof of afkomst hier niet wordt geaccepteerd.

Kosten doorverwijzing

Heeft u een doorverwijzing ontvangen naar de eerste hulp, specialist of andere hulpverlener? Sommige kosten moet u zelf betalen. Informeer hiernaar bij uw zorgverzekeraar. Het gezondheidscentrum is niet verantwoordelijk voor deze kosten en vergoedt deze kosten dus niet.

Alcohol, drugs en storend gedrag verboden

Bezoekers die onder invloed zijn van alcohol en/of drugs of anderszins storend gedrag vertonen, ontzeggen wij de toegang tot het gezondheidscentrum.

Wij schakelen de politie in

Als een patiënt of bezoeker van het gezondheidscentrum bedreigingen uit of lichamelijk geweld gebruikt, schakelen onze medewerkers altijd de politie in.

Dit doen wij ook bij diefstal of bewuste vernieling van eigendommen van patiënten, het gezondheidscentrum of haar medewerkers.