A A

Online afspraken maken

Het is de bedoeling dat u alleen een afspraak maakt met uw eigen huisarts of praktijkondersteuner, indien dit niet lukt dan graag contact opnemen met de praktijk. U kunt een afspraak maken voor de hieronder genoemde verrichtingen.

Online afspraak huisarts:

  • een gewoon consult (geen dubbel consult)

Online afspraak praktijkondersteuner:

  • Een controle afspraak

Mocht u een eerdere afspraak willen dan de aangeboden plekken, of wilt u een afspraak maken voor een andere verrichting dan hier boven genoemd, neem dan telefonisch contact op met de assistente. U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak graag direct in uw agenda.

Voor een spoed afspraak dient u telefonisch contact op te nemen met het centrum.

Clienttevredenheid

Gezondheidscentrum Berkel en Rodenrijs vindt uw mening over de kwaliteit van de zorg en dienstverlening belangrijk. Mocht u ideeën hebben ter verbetering van onze praktijk, mail deze dan gerust naar [email protected].

Tevens voeren wij met regelmaat onderzoek uit naar de ervaringen over onze zorg en dienstverlening.

Dit onderzoek bevat vragen over:

– Het gezondheidscentrum als geheel
– De huisarts
– De assistentes

Samenvatting Patiënttevredenheidsonderzoek 2021 huisartsenpraktijk Berkel en Rodenrijs 

In de periode maart 2021 t/m mei 2021 is een patiënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door middel van digitale vragenlijsten.

In totaal hebben we 611 vragenlijsten retour gekregen, waarvoor dank!

De volgende items zijn aan de orde geweest :

  1. Ervaring met de assistentes
  2. Ervaring met de huisartsen
  3. Bereikbaarheid en privacy

Daarnaast is er veelvuldig gebruik gemaakt van de mogelijkheid een compliment of verbeterpunt achter te laten. 

Uitkomsten uit de vragenlijsten 

De patiënten die de vragenlijst hebben ingevuld gaven de medewerkers gemiddeld een 8.6. Volgens 87% van de deelnemende patiënten is onze huisartsenpraktijk telefonisch goed bereikbaar. 

De belangrijkste verbeterpunten zijn:

1. Meerdere patiënten gaven aan dat ze in de wachtkamer luid en duidelijk kunnen verstaan wat er aan de telefoon wordt besproken.

Antwoord namens de praktijk: Het punt is onder de aandacht van het team. We gaan kijken hoe we uw privacy nog beter kunnen waarborgen.

2. Sommige patiënten gaven aan dat ze meer flexibiliteit willen in het opvragen van uitslagen (nu telefonisch tussen 11-12u).

Antwoord namens de praktijk: Deze aanpak is gekozen om huisartsen de tijd te geven een uitslag te verwerken en hierop het beleid te bepalen. We gaan kijken wat hierin mogelijk is. Daarnaast kunt u uw uitslagen ook digitaal ontvangen als u zich aanmeldt voor Mijngezondheid.net. U ontvangt uw uitslag en beoordeling dan binnen 24 uur nadat de uitslagen bij ons zijn binnengekomen.

 

Het team van huisartsen, assistentes en praktijkondersteuners doen hun best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen dan horen wij dit graag.

Het e-mailadres van de praktijk is [email protected]

Ada van der Kaaden, centrummanager