Digitale facturatie

Uw factuur ontvangen via e-mail(1)? Dat kan! Zo heeft u gemakkelijk inzicht in u facturen. Het digitaal ontvangen van uw facturen is veilig en zo dragen we ook een steentje bij aan een beter milieu.
(1)Digitale Facturatie is momenteel alleen mogelijk bij Apotheek Beverwaard en Briand Apotheek Ommoord.

Hoe werkt het?

Als u gebruikt maakt van deze service ontvangt in het vervolg een e-mail met de link naar uw factuur. Om ervoor te zorgen dat uw privacy altijd gewaarborgd blijft, kunt u de link alleen openen met een code die u via SMS ontvangt.

  1. U ontvangt een e-mail van ZorgMail met in het onderwerp de naam van onze apotheek.
  2. In deze mail klikt u op ‘Bericht lezen’ en vervolgens wordt er een webpagina geopend.
  3. Vervolgens klikt u op ‘Stuur toegangscode’, deze ontvangt u per sms op uw mobiele telefoon.
  4. U voert deze code in en de e-mail met uw factuur wordt geopend.

Zie onderstaande instructievideo van PharmaPartners

Aanmelden

Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken, kunt u dit telefonisch of via ons contactformulier op de website doorgeven. Hiervoor hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

  • Naam
  • Geboortedatum
  • E-mailadres
  • Mobiel telefoonnummer

Om deze service veilig te kunnen gebruiken is het belangrijk dat wij over de juiste gegevens beschikken.
Als uw gegevens wijzigen of u wilt uw factuur niet meer digitaal ontvangen, geef dit dan aan ons door.

Mantelzorger

Bent u mantelzorger en regelt u de financiële zaken van bijvoorbeeld uw ouders dan kunnen wij de factuur ook rechtstreeks naar u toe sturen. Hiervoor hebben wij de toestemming nodig van degene waarvoor u de zaken regelt, uw e-mailadres en mobiel telefoonnummer. Dit in verband met de privacyregels.

Veelgestelde vragen

  1. Mijn toegangscode klopt niet of is verlopen, wat moet ik doen?
    Open uw notificatie e-mail en klik op ‘Bericht lezen’. U ontvangt een nieuwe code waarbij de vorige code ongeldig wordt. Iedere keer dat u een toegangscode ontvangt is deze eenmalig te gebruiken en 15 minuten geldig.
  2. Mijn telefoonnummer is niet (meer) correct, wat moet ik doen?
    Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden met het juiste telefoonnummer. Of meld het gebruik van een onjuist telefoonnummer vanuit het scherm waar u een toegangscode kunt opvragen 
  3. Hoe kan ik zien dat de webpagina te vertrouwen is?
    Dit kunt u zien aan de groene balk van de URL in uw browser. De URL van de Viewer begint altijd met https://viewer.zorgmail.nl. Wijkt dit af, neem dan contact op met de verzender. 
  4. Ik heb mijn notificatie-e-mail per ongeluk verwijderd, wat moet ik doen?
    Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden. 
  5. Kan ik ook de tekst uit het bericht downloaden en opslaan?
    Ja dit is mogelijk door bovenin het bericht te klikken op ‘Bericht downloaden’. 
  6. E-mail is toch geen veilig medium om vertrouwelijk gegevens uit te wisselen?
    Het klopt dat e-mail normaliter geen veilig medium is hiervoor, maar doordat de apotheek die u berichten stuurt is aangesloten op ZorgMail is dit wel veilig. Dit is ook de reden dat u een aparte code per sms ontvangt om het bericht te openen binnen een beveiligde omgeving. 
  7. Ik wil een reply-all doen, kan dit?
    In het geval van meerdere ontvangers, is het alleen mogelijk om veilig te antwoorden naar de verzender van uw e-mail. 
  8. Hoe lang blijft mijn bericht bewaard?
    Uw bericht wordt 90 dagen bewaard. Na 90 dagen wordt het bericht automatisch verwijderd. 
  9. Ik kan mijn factuur niet openen op mijn mobiel en/of tablet?
    Download dan Adobe Acrobat Reader DC op uw device om het bestand alsnog te kunnen openen. Adobe Acrobat Reader DC is de gratis wereldstandaard voor het betrouwbaar weergeven, afdrukken en annoteren van PDF-documenten.