Wij gaan zorgvuldig om met uw recept en met uw geneesmiddelen. Zo wordt ieder recept vóór aflevering gecontroleerd. Daarom heeft het klaarmaken van uw recept tijd nodig.
Wij geven u hieronder een overzicht van de belangrijkste activiteiten die wij uitvoeren rondom uw recept:
• controleren van de persoons-, recept- en verzekeringsgegevens;
• verwerken van een recept in het computersysteem;
• controleren of uw nieuwe geneesmiddelen veilig samengaan met de middelen die u reeds gebruikt of met de medische gegevens die wij van u kennen. Daarop ondernemen wij indien nodig actie in overleg met u, met de arts en/of intern met de apotheker;
• gereedmaken van de voorgeschreven middelen;
• laten controleren van de receptverwerking door een tweede assistente of de apotheker;
• verstrekken van informatiemateriaal bij het recept .
U kunt uw recept op verschillende manieren aanbieden bij onze apotheek:
• aan de balie, waarna wij uw recept direct klaarmaken en aan u meegeven;
• een herhaalrecept telefonisch via uw huisarts; indien dit op werkdagen voor 12.00 uur is aangevraagd, staat het de volgende werkdag na 15.00 uur voor u klaar;
• een herhaalrecept digitaal via onze website. Voor het afhalen geldt dezelfde werkwijze als bij rechtstreekse aanvraag via uw huisarts;
• ook kunt u uw recept naar ons faxen. Zorgt u er dan wel voor dat uw naam, adres en geboortedatum duidelijk op het recept staan vermeld. Tegen inlevering van het originele recept kunt u uw geneesmiddelen dan bij ons afhalen.