A A

Online afspraken maken

Het is de bedoeling dat u alleen een afspraak maakt met uw eigen huisarts of praktijkondersteuner, indien dit niet lukt dan graag contact opnemen met de praktijk. U kunt een afspraak maken voor de hieronder genoemde verrichtingen.

Online afspraak huisarts:

  • een gewoon consult (geen dubbel consult)

Online afspraak praktijkondersteuner:

  • Een controle afspraak

Mocht u een eerdere afspraak willen dan de aangeboden plekken, of wilt u een afspraak maken voor een andere verrichting dan hier boven genoemd, neem dan telefonisch contact op met de assistente. U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak graag direct in uw agenda.

Voor een spoed afspraak dient u telefonisch contact op te nemen met het centrum.

Digitale facturatie

In mei 2021 is Zonboog Apotheek Beverwaard begonnen met het digitaal versturen van de rekeningen. U ontvangt van ons een e-mail met daarin een link naar de nota. Deze nota kunt u openen door op de link te klikken en de code die dan per SMS naar het bij ons bekende mobiele nummer in te vullen op de website. Wij hopen op deze manier het gebruik van papier weer wat terug te dringen in de apotheek. Wij rekenen op uw medewerking.

Mantelzorger?

Bent u mantelzorger en regelt u de financiële zaken van bijvoorbeeld uw ouders dan kunnen wij de nota ook rechtstreeks naar u toe sturen. Hiervoor hebben wij de toestemming nodig van degene waarvoor u de zaken regelt, uw e-mailadres en 06 nummer. Dit in verband met de privacy regels.

Hoe werkt het?

Veelgestelde vragen:

1. Mijn toegangscode klopt niet, of is verlopen, wat moet ik doen?

Open uw notificatie e-mail en klik op ‘Bericht lezen’. U ontvangt dan een nieuwe code waarbij de vorige code ongeldig wordt. Iedere keer dat u een toegangscode ontvangt is deze eenmalig te gebruiken en 15 minuten geldig.

2. Mijn telefoonnummer is niet (meer) correct, wat moet ik doen?

Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden met het juiste telefoonnummer. Of meld het gebruik van een onjuist telefoonnummer vanuit het scherm waar u een toegangscode kunt opvragen

3. Hoe kan ik zien dat de webpagina te vertrouwen is?

Dit kunt u zien aan de groene balk van de URL in uw browser. De URL van de Viewer begint altijd met https://viewer.zorgmail.nl. Wijkt dit af, neem dan contact op met de verzender.

4. Ik heb mijn notificatie-e-mail per ongeluk verwijderd, wat moet ik doen?

Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden.

5. Kan ik ook de tekst uit het bericht downloaden en opslaan?

Ja dit is mogelijk door bovenin het bericht te klikken op ‘Bericht downloaden’.

6. E-mail is toch geen veilig medium om vertrouwelijk gegevens uit te wisselen?

Het klopt dat e-mail normaliter geen veilig medium is hiervoor, maar doordat de apotheek die u berichten stuurt is aangesloten op ZorgMail is dit wel veilig. Dit is ook de reden dat u een aparte code per sms ontvangt om het bericht te openen binnen een beveiligde omgeving.

7. Ik wil een reply-all doen, kan dit?

In het geval van meerdere ontvangers, is het alleen mogelijk om veilig te antwoorden naar de verzender van uw e-mail.

8. Hoe lang blijft mijn bericht bewaard?

Uw bericht wordt 90 dagen bewaard. Na 90 dagen wordt het bericht automatisch verwijderd.

9. Ik kan mijn factuur niet openen op mijn mobiel en/of tablet?

Download dan Adobe Acrobat Reader DC op uw device om het bestand alsnog te kunnen openen. Adobe Acrobat Reader DC is de gratis wereldstandaard voor het betrouwbaar weergeven, afdrukken en annoteren van PDF-documenten.